Passejar

Una bona manera de conèixer els voltants del Bosc del Quer és fer alguna passejada a peu o amb bicicleta, ja que just al costat de casa passa el GR 2 i una àmplia oferta de senders que permeten afegir al plaer de caminar el fet de descobrir llocs de gran bellesa.

La Plana plana de Vic, la Vall vall de Sau, el Collsacabra, Guilleries, el Montseny … ens acosten en molt poc temps a paisatges carregats d’encant. Nosaltres us en recomanem alguns.

Santuari de Puiglagulla

En sortir per la porta de la casa es troba el GR 2, que seguint el camí de la Carena us portarà fins al santuari de Puiglagulla, un petit monestir des d'on podreu observar l'espai natural Guilleries-Savasona, a més hi ha un restaurant per poder fer una parada.
Es troba a 1h de casa caminant tranquil·lament.

El Sal de la Minyona

Direcció al pantà de Sau hi ha una cinglera amb una de les millors, sinó la millor vista d'Osona, vista panoràmica de 360 ​​° Montseny, Guilleries, cingles de Tavertet, pantà de Sau, Pirineus, Pedraforca, Cadí ... S’hi pot pujar amb cotxe i aparcar allà mateix.
Com arribar-hi:?
Agafeu la carretera que va al pantà de Sau. Passat Folgueroles, després d'un pont molt estret, preneu el camí que queda a l'esquerra abans de la corba. Seguiu el següent encreuament a l'esquerra i continueu el camí fins que gairebé s'acaba el camís. Es troba a 20 minuts de casa.

Pantà de Sau

El Pantà de Sau és un lloc ideal per practicar diferents esports: caiac, canoa, esquí aquàtic, rutes en seegway, etc. El pantà va cobrir el poble de Sant Romà, les restes, especialment el campanar de l'església és el que ens mostra si el nivell d'aigua és elevat o no. .En èpoques de pluja només es veu la punta i en èpoques de sequera s'han arribat a veure el poble sencer.

Com arribar-hi
Direcció la C-25. Abans d'arribar a la rotonda trobareu un senyal que els indica Vilanova de Sau. Es troba a 30 minuts de casa.
Més Informació:
www.aquaterraclub.com

Monestir de Sant Pere de Casserres

Únic monestir benedictí a Osona situat sobre un meandre del Ter i mig envoltat pel pantà de Sau. Hi ha dues opcions per visitar el monestir, o bé preneu un GR des del Parador de Turisme, una passejada de més o menys una hora, enmig d'un entorn molt bonic o bé aneu-hi amb cotxe. En aquest cas, agafeu la carretera que us deixarà a tocar del monestir.

Com arribar-hi:
Agafar l’eix transversal (C-25) direcció Lleida – Barcelona. Sortir a Roda de Ter i anar direcció Tavèrnoles, després segui les indicacions. Es troba a 20 minuts de casa.
Més informació:
www.santperedecasserres.com

Sant Feliuet de Savassona

Conjunt arqueològic envoltat de tombes antropomorfes i la visita principal de Sant Feliuet de Savassona situada a uns 15 minuts de l'aparcament. Altres curiositats per visitar són les diferents pedres gravades amb creus i figures humanes que van des del neolític fins a l'edat mitjana. Són la pedra de les Bruixes i pedra del Nen.

Com arribar:
Agafar l’eix transversal (C-25) direcció Lleida – Barcelona. Sortir a Roda de Ter i anar direcció Tavernoles, a 1 km passat el poble trovareu un parking de terra a l'esquerra de la carretera on podreu deixar al cotxe. Es troba a 10 minuts de casa.

La Foradada

En un racó d'Osona s'amaga un lloc sorprenent i amb un aire màgic un salt d'aigua que sembla sortit d'un conte de fades ... és la roca Foradada. S’hi va des del poble de Cantonigròs. Es pot arribar fent una petita excursió de 15 minuts si s'aparca el cotxe al pàrquing del camp de futbol. Després de fer una agradable excursió entre alzines, castanyers, ens espera un gran gorg d'aigua dolça envoltat d'un amfiteatre de parets de roca, ideal per fer una capbussada.

Com arribar
Agafar l'eix transversal (C-25) direcció Barcelona. Sortir a Roda de Ter. Un cop passat el poble seguir direcció Santa Maria de Corcó fins a arribar a Cantonigròs. Es troba a 20 minuts de casa.

Tavartet

Poble del segle XVII, molt ben conservat, des d'on es pot gaudir d'unes vistes al Collsacabra espectaculars. És un poble declarat bé d'interès cultural.
Un cop a Tavertet una visita obligada és arribar fins a Rupit.

Com arribar
Es troba a 30 minuts de casa.

Rupit

El poble de Rupit, conserva tot l'encant d'un poble medieval, amb les cases assentades sobre la pedra viva, amb un pont penjant de fusta, el pont medieval de can Badaire i amb uns carrers que posseeixen tots els atributs d'un bonic poble de muntanya. Des del poble es pot arribar al salt de Sallent fent una excursió a peu. El salt del Sallent és una impressionant cascada d'aigua, d'uns 90 metres d'alçada.

Com arribar:
Agafar l'eix transversal (C-25) direcció Barcelona. Sortir a Roda de Ter. Un cop passat el poble seguir direcció Santa Maria de Corcó, Cantonigròs, Rupit i Tavertet. Es troba a 30 minuts de casa.